September 29, 2010

Bukan Open House

Semalam wat pertama kalinye wat makan2 kat umah utk jiran2 & member2 terdekat je...bukan open house...open house lain tahun yer ;) best sgt...ramai yg datang...

Majlis start lepas Zuhur sampai ke tengah malam org datang...hehe...mula nak start lepas maghrib tp masing2 ada hal terpaksa start cepat

Aku pung dgn bertungkus lumus memasak dr pagi. Dah la masak sorang2...huhu..tapi kalo ade org lain aku takleh masak nanti tak sedap...muahahaha...Cik Tinie jiran sebelah umah ade mengofferkan diri tapi takpe la...datang makan je....

Oleh kerana chef sorang je so dapur seperti tongkang pecah. Nasib la org yg tgk dapur aku tu....

Yang kesian famili Sham n Fara la sbb 12.30 datang aku tak siap masak lagi...diorang tak merasa la pecal aku...huhu...diorg awai pasal nak balik kampung...

Lepas Zuhur tu org dah start ramai sampai Asar...Pas tu kitorg kemas sket2 kat dapur...pas tu tu sambung lg orang dtg smpai malam...

Yang last skali Kak Ari & kak Behah datang kul 10 lebih...Sembang2 sampai nak dekat kul 12 baru balik...Pas tu kemas sket2 terus kiok...haha penat siot...

Yang syoknye diorang cakap aku masak sedap...wah terkembang aku....siap tokey restoran pung cakap cam tu sambil menepuk2 bahu aku...wah terharunya!Tq kak pah...

Terima kasih sume yg sudi datang...Yg tak dapat datang tu tahun depan pulak yer...


Menunye simple aje...
~ Ayam masak Palembang & Ayam goreng
~ Gulai lemak ikan masin kurau wif nenas
~ Pecal
~ Nasi impit

~ Nasi putih
~ Air anggur kordial F&N
~ Buah limau sunkist


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...