June 17, 2013

Dah pandai dah pakai tudung fareeda

Hi assalamualaikum..

malam ni aku nak cerita kisah aku & tudung fareeda...nyata jelita...hehe...saje je nak cerita...

sebelum ni aku tak minat tudung fareeda ni gara2 ade kawan tulis kat facebook cakap kalau pakai tudung fareeda mcm Ultraman sebab ade brooch kat tengah2 tu kan...dah tu bila pakai tengah2 hari nanti kene matahari dah bersinar2 mcm ultraman...hahaha

lagi satu aku rasa kalau pakai tudung fareeda ni mcm muka aku matured la pulak ( ni ayat tak sedo diri ke hape?) mcm dah umur 33 tahun...haha...kalau pakai shawl tu rasa mcm 20an je...

selain tu aku rasa tudung fareeda ni mahei bebenor...org jual kat fb tu smpai 200++ pung ada...aku ni dah la surirumah sepenuh masa...gaji bulanan aku pung cukup2 shopping baju kat forever 21 je...hehe

tapi masa nak kenduri kawen adik ipar aku, aku dok pikir la nak pakai tudung ape kan...tudung radiusite? tudung sugarscarf? tudung devout shop? :D

kakak ipar aku nak pakai tudung ala fareeda tapi jenama paridah...boleh tempah kat dia...ikot kaler yg kita nak n panjang yg kita nak...tapi hrga nya dah lebih kurang tudung fareeda original je...so aku hold je dulu

lepas tu ade 1 hari tu aku jalan2 kat Lot 88 servey tudung...masuk butik fareeda tapi dia cakap esok baru bukak( sabtu) pukul 11...ok la esoknya aku pung berkobar datang kul 12...

mak aiiii....kene beratur amik no...no 97 kot masa tu....tunggu punya tunggu kul 1.45 baru dapat masuk...ce bayangkan mcm mane perasaan aku masa tu...dengan lapo nya...huhu...

masuk tu tudung dah tak banyak...tapi tetiba ternampak kaler yang aku nak cari tu ada la pulak...memang matching dengan baju tema kitorang masa kenduri tu nanti...apa lagi aku pung amik & bayar...dan blah...alang2 dah menunggu lama kan aku pung terpaksa la beli....rugi tak beli...hahaha

start situ la bila butik tu open je aku mesti pi & beli...sehelai je pung....oh ye utk pengetahuan korang butik ni bukak sebulan sekali tu pung masa hujung bulan je...tapi sekarang dia dlm proses nak bukak hari2 sebab sambutan sangat hot....


sebenarnya kalau beli kat butik tak semahal beli online okeh...walaupung aku terasa mcm ultaraman ke aku abaikan je la...hahaha...sebenarnya rasa selesa je pakai...kain dia best...tgk la harga kan...cuma kalau boleh mintak owner dia labuhkan sket tudung tu biar tutup dada :) aku dah beli saiz L tu tapi still mcm pendek lagi kan...al maalom le leher aku ni ala2 model...leher jinjang la katakan...hahaha...

setakat ni aku dah berjaya la memiliki beberapa helai lagi tudung fareeda...hahaha...hasil berjimat cermat & hasil basuh seluar laki aku...kehkehkeh...

sekian terima kasih :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...