June 12, 2013

D&C Part 2

Kita sambung kisah Part 1 :)

Lepas d&c tu memang tak rasa apa2...tak rasa sakit pung...cuma terasa senak kat perot...kadang2 macam kembong perot...doktor ada pakaikan kita pad ikat tu...ada keluar darah sikit je...dr kevin bagi obat antibiotik je utk 3 hari...

Bila balik umah tu aku baring je...orang2 yg berpengalaman semua nasihatkan aku pantang jugak mcm org bersalin...pakai stokin jugak lebih selesa...aku pung pantang makan jugak...masa kat hospital tu diorang bagi makan ayam masak kicap...giler sedap je rasa sebab lapo...haha...tapi esoknya rasa merenyam2 kat ari2 tu....itu tandanya kita takleh makan yg gatal2...tapi ada sestengah ok je...ikot orang jugak...tapi yg penting jgn makan telur...takut bernanah...huhu...seremmmm...

Lepas hari kedua aku bleeding....mula tu panik gak...takut la kan kalau2 dlm tu luka ke hape....lps tu teringat doktor ckp mmg akan bleeding lps tu...tapi tak banyak pung....mcm kita period dah pertengahan tu...aku pung kompiuh jugak tu bleeding ke or aku period...ade gak keluar darah berketul2 tapi tak banyak...

Bagi aku memang perkara biasa period aku berketul2...memang dari dulu...dan period juga tak tetap...tu salah satu tanda kot dinding rahim aku tebal...

Seminggu lepas tu aku pi cek balik...darah aku keluar lagi...lepas tu doktor kevin bagi aku obat SunoLut Norethisterone...dia bagi utk 3minggu sebijik pagi & sebijik malam...doktor cakap lepas abis makan obat ni kita akan period & lepas tu period kita akan tetap tiap2 bulan...kalau tak tetap gak dia soh datang cek balik...kalau ok je lagi 3 bulan baru jumpa...dating lagi dgn dr kevin :)

Oh ye...ramai gak yang tanya mcm mane cyst aku boleh kecik & kecut...aku pung tak tau...aku takde pulak pegi urut ke or makan obat ape2...cuma aku ada minum garam buluh selama setahun lebih dan tidor atas tilam Bio Velocity Sleepmate selama 3 bulan lebih ( masa aku update ni) kedua2 ni produk Hai-O Marketing...dah en hubby aku tu bukak stokis Hai-O kan kene la makan produk2 Hai-O....

Kalau nak tau pasal tilam tu boleh klik link di sini :)

Kalau nak tau pasal garam buluh klik kat sini pulak :)


** Kredit to http://norsurianaabdulrahman.blogspot.com/ ~~TQVM :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...