August 31, 2010

Nasi Kandar Beratur

Hari ahad lepas aku n en.suami telah bersepakat nak simpan perot time berbuka sbb lepas berbuka nak pi makan kat nasi kandar line clear, penang. Walaupung kunun2nye nak simpan perot tak nak makan nasik tapi lepas berbuka 2-2 ni tertido kekenyangan makan 10keping roti jala cicah serawa durian, 5keping roti boom cicah kari daging, kuih muih & air mangga 1 tumbler sorang satu...muahahaha....

Sedar2 dah kul 11...pas tu siap2 dlm kul 11.45 baru gerak ke penang. Ni dah kira bersahur ni. Sampai kat penang dalam kul 12.30 sbb bawak slow2 je...1st time pi penang malam2..masa nak ke line clear nampak org dah beratur kat nasi kandar beratur. So kitorg tukar plan ke situ pulak. Nak la rasa nasi kandar beratur pulak yg sebelah masjid kapitan kot.

En.suami start beratur kul 12.55 manakala aku mencari tempat duduk. Mula takde la ramai orang tapi tiba2 datang 1 group dalam 10 org. Rupanya ada kawan dia tolong chopkan barisan so bila dah smpi depan sume menyerbu nak amik nasi. Siol je...mesti orang luar...perangai mcm haremmm...rupa2nye org kelantan..patut ler..sume org tgk je depa ni yg kunun2 baguih sgt la tu...

Jam 1.35 baru sampai turn en.suami..huhu...tepat 30min beratoq. Aku pung amik lauk ngn nasi. Aku amik ayam goreng, telur rebus, sotong & sayur kobis. Bie amik ayam goreng, telur dadar & sayur kobis. Perghhh sedap....tak tau nak kata apa...korang pi la sndiri rasa na....hikhik

beratur ye...jgn potong barisan
lauknye yg kat dlm almari tu jer..
aku chop meja dulu..
cewi la tu...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...