August 14, 2010

s.e.m.p.e.r.i.t

Petang semalam aku telah meminta en.suami hantar aku ke tesco sebab aku nak beli barang2 dapur & barang2 buat kueh..Pas tu petang en.suami datang balik ke tesco bayar & terus pi bazar ramadhan.

Dengan berkobar2nya malam tu aku menyetartkan projek kueh raya homemade aku..haha..malam ni igt nak wat biskut semperit a.k.a biskut dahlia...ngikut le resepi tu 1-1..nasib baik la masa aku sekolah2 dulu mak aku slalu paksa aku tolong dia wat biskut raya..kadang2 tolong buat acuannya kadang2 soh tolong letakkan cerinya kadang2 soh aku simpan dalam balang..walaupung kadang2 masa tu aku maleh nak tolong..hahaha...

Dah siap uli tepung tu aku pung potong ceri kecik2 sambil memanaskan oven. Ikot kat resepi tu kena bakor 20min @ 160 deg. Mula2 bakor tu hitam bawahnya..baru 10min...pas tuh aku keluarkan..atas xmasak lagi..aku pung call mak mertua...hahaha..mula2 kene gelak dulu...siot je mak mertua aku...Pas tuh aku try lagi tapi kurangkan apinye ke 120deg. Lepas 20min Alhamdulillah jadik...suka suka suka....kul 10 start kul 12 lebih siap..taktau dpt bape ketul tak kira..

Beshnye!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...