July 19, 2010

Inception

Semalam pi tengok citer ni kat village mall kul 1.55...mula nak tgk the backup plan tapi ade 1 je kul 6.45...kitorang pung gamble la amik kul 1.55 ngna tak makan ape2 dr pagi yg kunun2nye nak mkn cikedis je dlm tu kang...b4 masuk tu kitorang pi la beli roti pizza 2 & cheese bun 2...air mineral 1 & sprite 1...

Cite ni leonardo berlakon...hehe suka aku suka....aku yg tgh kebulor pung start mkn pizza...dah lame tu tetiba rektot ckp rasa tak pizza ni lain macam....mcm berbau jerk!aku yg dah mkn setengah pung berenti la dgr dia ckp cam tu...maklum la tgh kebulor pas tu mata mandang mr.cobb so xleh la nak pikir psl pizza tu sedap ke berbau ke....pas tu aku makan lak cheese bun tu...nasib rektot tak cakap pa pe psl bun tu pulak...

Menengok citer ni mula2 nye pening kepala aku...kira 1jam pertama tu aku tak paham ape yang dia cakap....ada la dekat 2 3 kali aku tanye rektot " bie paham ke citer ni?" dia cakap paham...dia tanye aku balik aku paham ke tak aku pung ckp paham je la...so mase tgk citer ni aku mengfokus 100% sambil otak aku berfikir...

Citer ni pasal nak masuk dalam mind orang umpama mimpi dalam mimpi macam lagu damasutra tu....Mr.Cobb ni (leonardo la) seorang ahli dalam alam separa sedar (subconscious mind)dan mencuri idea2 klien melalui mimpi...pas tu saito ni bisnesman nak si cobb ni memasukkan sebuah gagasan idea ke dalam mimpi robert fisher, bisnesman yg mewarisi perniagaan ayah dia.

Si cobb ni yg terdesak nak balik nak jumpa anak2 dia sanggup la terima projek tu & start situ la dia cari team dia & memulakan misinye nak masuk sampai 3 layer mimpi...haha...poning den! So sape2 yang nak pi tgk tu kena pi makan siap2 & jgn stress sbb Inception akan membuatkan otak kita mengikut scene2 yang cepat dengan cerita yang rumit tapi best la..yang penting dia cakap dalam mimpi tak boleh masukkan memori sebab nanti kita keliru yang mana mimpi & yang mana realiti....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...