July 22, 2010

Selesa ke Cantik?


Pilih la yang mana sekalipun, yang bertumit ke flat ke, yang bertumit 1 inci 2 inci, sekalipung 3 inci, platform ke wedges ke.. kalau kita biasa dan selesa, dan yang boleh membawa kita ke tempat2 yang kita suka. Tafsiran cantik pung lain2 kat mata orang..ada org tengok sepasang selipar jepun yang koman tu yang paling cantik..dan ada yang tengok yang berdiamond2, berlabuci dan ber'prada' paling cantik.

Dan aku adalah penggemar selipar ala2 wedges terhebat abad ini...haha...wedges tu sedap sikit la bunyiknya. Tambah2 lagi ade mcm2 design yg kiut miut tu...ke mana2 je mesti dgn wedges tak kira la pi umah kenduri kawen ke pi keje ke pi tgk wayang ke pi jalan2 ke even pi dinner pung aku memakai wedges ku itu. Pas tu bile nak bergambo mesti pesan kat orang jgn amik gambor bawah....hikhik...walaupung kadang2 rasa macam tak kena gaya je..ye la dr atas punya la cun siap mekup ala2 artis tup2 tgk bawah pakai selipar je? si rizalman tu la yg ckp dlm citer Tangkap Muat tu.

Aku ni teringin gak nak pakai kasut tumit tinggi pi jalan2 kat shoping kompleks tu. Rasa macam vogue je bile pakai & lagi satu rasa mcm tinggi je tapi bila memikirkan masa berpoya2 ku bersama sang arjuna itu akan disingkatkan angkara sakit kaki aku terpaksa membiarkan hasrat hati yang nak jadi vogue itu. Dan lagi satu aku tak nak la sejarah yang mungkin berulang.

Sebenarnye aku ni penah jatuh dlm toilet masa pakai heel ni la...haha...nasib baik aku sempat tahan kat mangkuk toilet tu. Ketakseimbangan badan yg menjadi faktor utama kejatuhan aku yg sangat memalukan itu. Walaupung hanya Tuhan je yang nampak tapi aku rasa mereka pasti mendengarnya dari luar. Al maalum la toilet pompuan kan selalu penuh. Aku pung musykil seakan2 toilet & perempuan tidak dpt dipisahkan.

Tapi bila umur dah 3 series ni rasa macam nak jadi seorang wanita dewasa la pulak. Ye la dunia dah maju zaman dah berubah kita pung kena la berubah...huhu....tapi sayang pulak nak mengetepikan wedges ku...ape perasaan dia nanti....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...