July 23, 2010

Kitakah yang 'penyegan'?

Malam tadi kul 12 aku ckp ngan en.suami "laparla..."
Akukan dah stret posa bulan ni...haha
Pas tu en.suami tanye"nak makan ape?"
Aku cakap " makan megi la" sebab ari ni aku tak masak, pi berbuka kat Tg Dawai.
En.suami belanje makan ikan bakar yang sgt sedap..nyum nyum...
Tetiba en.suami cakap"kuar nak?"
Keluar?syok ni....so kul 1 lepas abis tgk Benci Bilang Cinta kitorang pung menyusup keluar dgn senyap2
Siap tutup semua lampu termasuk la lampu luar
Spt biase bile keluar mlm2 ni kedai mamak je la yg bukak.
Oleh sebab ari ni ari cuti kat kedah maka penuh la org kat makbul tu sampai tak cukup meja
Tapi aku rase kat makbul ni tiap2 malam pung cam tu gak sbb kat nashmir tu tempat dia tak happening langsung.
Baru je duduk terus diorg tanye nak makan apa?minum apa?
Milo ais 1 milo suam ais kosong.
"makan?" mi gorang takmo pedas telur mata 1 megi sup 1.
wah tak hingat padahal kul 8 tadi makan byk giler.
Dan mase tgh makan tu aku tengok ade sorang kuli tu tengah lap almari yg letak lauk2 tu sampai berkilat2.
Kira kalo buat cermin pung boleh jugak la.
Tak macam kedai melayu almari ke raknye kotor giler kadang2 geli tgk.
Adakah sebab melayu ni pemalas atau diorang yang rajin?
Lagi satu kedai mamak ni servis memang tip top.
Baru je duduk terus dtg tanye.
Kalo kedai melayu tu siap kena panggil nak order makanan.
Karang kalo dikutuk org melayu ni marah ckp mengagung2kan kedai mamak.
Tapi tuh la....malas nak cakap!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...